Cum se poate ține evidența contabilă într-o asociație de proprietari?

În cadrul Adunarii Generale de constituire, Adunarea Generală a proprietarilor, membri ai asociației, poate decide ținerea evidenței contabile în partidă simplă sau în partidă dublă. Decizia acestora are un impact major asupra nivelului de cheltuieli necesare pentru menținerea rulajului asociației.

Spre exemplu, din experiență, recomandăm asociațiilor de proprietari să-și mențină evidența în partidă simplă. Menținerea evidenței contabile în partidă simplă, necesită, din punct de vedere al cheltuielilor, mai puține registre, funcția în minus a contabilului și a casierului, ce poate fi înglobată în funcția de administrator, reducând costurile de personal de la 2 posturi, obligatorii, la 1 singur post de lucru.

De asemenea, dublul rol al administratorului îi permite acestuia să fie mai aproape de problemele proprietarilor din imobil și să răspundă mai rapid la diferite solicitări. Pentru a va proteja de eventualele probleme, puteți cere o garanție monetară depusă prin intermediul CEC sau a băncii.

Taguri: evidenta, contablitate, partida simpla, contabil, cenzor, asociatie de proprietari, partida dubla, registre de casa, declaratii electronice